آموزشی

تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی

تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی

تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که برخی از سودجویان در صنف لوازم خانگی با راهکارهای غیر حرفه ای و ناجوانمردانه به تبدیل برخی از لوازم خانگی مانند یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و سایر وسایل ضعیف که از نظر ظاهری به یک سری از مدل های برندهای معروف شباهت دارند اقدام می کنند. حتما سوال شما این است که چطور می شود در دام  این افراد سودجو  نیفتیم و لوازم خانگی اصلی را از تقلبی شناسایی کنیم؟

در ادامه این مقاله بطور مختصر و مفید شما را با ۲ مورد از مهم ترین و اصلی ترین راهکارهای تشخیص اصل بودن لوازم خانگی آشنا می کنیم.

شناسایی از طریق شماره سریال و بارکد:

اولین راه برای تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی که درمورد تمام محصولات از برندهای مختلف صدق می کند، شناسایی از طریق شماره سریال و کد حک شده روی محصولات می باشد.

شناسایی لوازم خانگی اصل را با انجام مراحل زیر و البته با صبر و حوصله انجام دهید:

گام اول: اولین کاری که باید انجام دهید خواندن شماره سریال حک شده محصـول بروی بدنه خارجی آن است تاکید می کنیم که شماره حک شده است.

گام دوم: به هیچ وجه به برچسب هایی که بروی قسمت های مختلف محصول وجود دارد اعتنایی نکنید و به آنها اعتماد نکنید، چرا که افراد سودجو براحتی برچسب های محصولات مختلف را چاپ و به شکلی که برای خریداران قابل تشخیص نباشد به قسمت های مختلف می چسبانند.

گام سوم: اگر شماره سریال محصول را بروی بدنه خارجی آن پیدا نکردید ترجیحا از خرید آن محصول پرهیز کنید چرا که آن محصول تقلبی و غیر اصل است.

گام پنجم: بعد از پیدا کردن شماره سریال آن را بدون هیچ کم و کاست در گوگل جستجو کنید. لازم است بدانید که شماره سریال محصولات کاملا خاص و منحصربفرد می باشند.

گام ششم: از بین نتایج نمایش داده شده بهترین سایت، سایت مرجع آن محصول می باشد، پس حواستان باشد که از ورود به سایت دیگر خودداری کنید.

گام هفتم: درصورتی که شماره سریال حک شده در محصول در سایت مرجع نیز موجود بود آن محصول اصل است و با خیال راحت می توانید کالای مورد نظر را خریداری کنید.

گام هشتم: اگر شماره سریال حک شده روی محصول را در نتایج جستجـو پیدا نکردید قطعا آن محصول تقلبی و فیک می باشد و از خرید آن خودداری کنید.

شناسایی از طریق مدل محصول و بررسی تطابق آن:

دومین راه برای تشخیص، بررسی و مقایسه محصولی که قصد خرید آن را دارید با نمونه معرفی شده در سایت مرجع و اصلی آن محصول است که می توانید از طریق گام های زیر این کار را انجام دهید.

تشخیص لوازم خانگی تقلبی را می توانید با تطابق مدل دستگاه نیز طبق مراحل زیر انجام دهید :

گام اول: ابتدا مدل دقیق دستگاه را که بر روی آن حک شده بی کم و کاست در گوگـل جستجو کنید و طبق توضیحاتی که در مرحله قبلی داده شد وارد سایت مرجـع آن شوید.

گام دوم: محصول مورد نظر خود را با توجـه به تصـاویر و ویژگی هایی که در سایت مرجع در مورد آن ذکـر شده با محصولی که قصد خرید آن را از فروشگاه را دارید مقایسه کنید.

گام سوم: توجه داشته باشید که لوازم خانگی اصل هیچ گونه تفاوتی با نمونه معرفی شده در سایت مرجع آن ندارند پس درصورت وجود حتی یک مورد مغایرت از خرید آن محصول خودداری کنید.

پیشنهاد ما در مجموعه دست اول کالا این است که قبل از خرید لوازم خانگی چنانچه به اصل بودن آن شک دارید، هر دو مورد بالا را بررسی کنید تا با اطمینان کامل و خیالی راحت لوازم خانگی اصل و با کیفیت را خریداری کنید و یا از طریق راه های ارتباطی مشخص شده با ما در ارتباط باشید با مشاوره رایگان کارشناسان ما با آگاهی و شناخت کامل محصولاتی مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، یخچال و فریزر ایرانی و خارجی و سایر لوازم خانگی را تهیه نمایید.

در ویدئو زیر بطور کامل شما را با کارهای مختلفی که افراد سودجو و متخلف در صنف لوازم خانگی برای تبدیل لوازم خانگی ضعیف به محصولات برندهای معروف انجام می دهند آشنا می کنیم:

1 نظر در “تشخیص لوازم خانگی اصل از تقلبی

  1. علیرضا گفت:

    در شرایطی که هر روز محصولات فیک و غیر اصل روانه بازار می‌شود، مراجعه به شرکت سازنده و یا خرید از فروشگاه معتبر باعث می‌شود در دام سودجویان و کلاهبرداران نیفتید. در صورت تمایل به خرید اینترنتی، نماد اعتماد الکترونیک و نماد ساماندهی و مجوز کشوری کسب و کار مجازی را بررسی کنید. توجه به قیمت و گارانتی کالا و شیوه بسته‌بندی آن نیز، از دیگر راه‌های تشخیص دستگاه اصل از تقلبی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *