آموزشی

راهنمای خرید یخچال و فریزر ارزان و خوب

راهنمای خرید یخچال و فریزر

خرید یخچال و فریزر

انتخاب و خرید یخچال و فریزر که در یکی از مهم ترین بخش های هر خانه (آشپزخانه) قرار می گیرد و نمای فضای داخل آن را تحت تاثیر قرار می دهد اهمیت بالایی دارد. یخچال و فریزرها به عنوان اصلی ترین بخش هر آشپزخانه، بخاطر ظاهر و سایز قابل توجه در زیباتر جلوه دادن فضای محیط نقش غیر قابل انکاری دارند. علاوه بر آن، با توجه به اهمیت بالای این محصول و هزینه ی بالای ناشی از خرابی احتمالی و تعمیر آن ها، امکانات و کیفیت بالای ساخت آن ها برای خریداران نسبت به قبل اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

خرید یخچال و فریزر

از این رو انتخاب هوشمندانه ی و ایده آل این محصول کاربردی همواره یکی از دغدغه های اصلی مصرف کنندگان است. در سال های اخیر با بالا رفتن قیمت ارز و تورم ناشی از آن بازار لوازم خانگی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و قیمت لوازم خانگی خارجی به قدری افزایش یافته که عده ی بسیاری به بخاطر قیمت یخچال و فریزر ایرانی به خرید آن روی آورده اند. در ادامه این مقاله به بررسی جنبه های مختلف یخچال و فریزر ایرانی از جمله کیفیت، قیمت و مقایسه ی آن ها با نمونه های خارچی پرداخته ایم.

ویژگی های یخچال و فریزر

ویژگی های لوازم خانگی به طور کلی به دو دسته ی عمده ویژگی های فنی و ظاهری تقسیم می شوند. امروزه در ساخت یخچال و فریزر ایرانی از دو نوع موتور اینورتر و یا معمولی استفاده می شود. موتورهای اینورتر در مقایسه با کمپرسورهای معمولی از مزیت های قابل توجهی برخوردارند که برخی از اصلی ترین آن ها عبارتند از پرقدرت بودن، صرفه جویی در مصرف انرژی، عمر طولانی و ثابت نگه داشتن دما طبق تنظیمات که تمام این موارد برای افرادی که قصد خرید بهترین یخچال و فریزر را دارند، اهمیت بالایی دارد.

خرید بهترین یخچال و فریزر

در بازار لوازم خانگی ایرانی تولید کنندگان از موتور اینورتر اغلب در ساخت یخچال و فریزرهای عریض، دوقلو و ساید بای ساید استفاده می کنند چرا که در این نوع یخچال و فریزرها با توجه به ظرفیت بیشتر، نیاز به ارائه ی راندمان بالاتر و مصرف پایین تری نسبت به سایر مدل ها احساس می شود. موتور یخچال و فریزرهای ایرانی نسل جدید اغلب از موتورهای ساخت کشور کره و چین است که البته از کیفیت مناسبی نیز برخوردار هستند.

معیارهای انتخاب درست

خانواده ها به تناسب شرایط خود و بسته به میزان استفاده و کاربردی که از یخچال و فریزر دارند نسبت به خرید یخچال و فریزر اقدام می کنند. آیتم هایی که اغلب در انتخاب و خرید آن ها در نظر گرفته می شوند عموما شامل اندازه و گنجایش یخچال و فریزر، مشخصات فنی و ظاهری و البته قیمت آن می باشد. دارا بودن یخ ساز اتوماتیک، آبریز و آب سردکن، سطح مصرف انرژی و هوم بار از دیگر فاکتور های مهم برای خریداران این محصول است که خوشبختانه بیشتر این ویژگی های کاربردی در میان تولیدات ایرانی به چشم می خورند.

گفتنی است با به کارگیری فناوری های جدید و امکانات پیشرفته ی تولیدکنندگان مجرب و متخصص در این حوزه، تولیدات لوازم خانگی به ویژه انواع مدل های یخچال و فریزر ایرانی در سال های اخیر دچار تحولات وسیع و قابل توجهی شده است. به طوری که با وجود تنوع بالای سایز، رنگ و زیبایی ظاهری، تشخیص ایرانی یا خارجی بودن آن ها به سادگی امکان پذیر نیست.

خرید یخچال و فریزر دوقلو

با همه این تفاسیر باید به این نکته توجه داشت که از لحاظ قیمت اکثر برندهای ایرانی با توجه به برخورداری از قابلیت های عالی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا، قیمت کاملا مناسب و مقرون بصرفه ای دارند.

انواع مدل های یخچال و فریزر

یخچال و فریزر عریض، یخچال و فریزر دو قلو و یخچال و فریزرهای ساید به ترتیب از پرطرفدارترین مدل های ایرانی به حساب می آیند. یخچال و فریزرهای دوقلو جدیدترین مدل در میان مدل های گفته شده هستند که از امکانات و قابلیت های پیشرفته تری نیز برخوردارند. این یخچال و فریزر ها با بهره گیری از موتور اینورتر و مصرف کمتر انرژی و بویژه جادار بودنشان به مدل محبوبی در میان عموم مردم تبدیل شده اند و میزان تقاضا برای آن ها زیاد است.

راهنمای خرید یخچال و فریزر

ساید بای سایدها نیز از نظر سایز مانند دوقلوها از مدل های بالا و پایین و  عریض به نسبت بزرگ تر و جاگیر تر هستند و فضای داخلی آن ها عمیق تر از سایر مدل هاست و به طبع، قیمت آن ها هم با توجه به توضیحات داده شده کمی بالاتر است. اما برای افرادی که با بودجه ی کمتر تصمیم به خرید یخچال و فریزر ارزان دارند مدل های عریض و یا بالا و پایین پیشنهاد می شود. که ابعاد کوچک تری دارند و فضای داخلی آن ها هم خیلی عمق زیادی ندارد و بصورت وسیع می توان از آن ها استفاده کرد.

نکته پایانی

با بالا رفتن تقاضا در بازار تولیدات لوازم خانگی ایرانی، حالا نه تنها مقایسه بین برندهای ایرانی و خارجی مطرح است بلکه در میان برندهای ایرانی رقابت چشم گیری شکل گرفته و هر روز مدل های گوناگونی با بازدهی بهتر و کارایی بیشتر روانه ی بازار می شوند. در این مقاله بسیاری از ویژگی های یخچال و فریزر ایرانی را با هدف راهنمایی مخاطبان در انتخاب و خرید یخچال و فریزر خوب و ارزان از بین گزینه های تولیدات باکیفیت داخلی ارائه دادیم.

در آخر می توان گفت یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از یخچال و فریزرهای ایرانی در دسترس بودن تمامی قطعات و لوازم فنی و جانبی تولیدات ایرانی با قیمت های مقرون به صرفه است و در صورت بروز ایرادات فنی یا هرگونه خرابی دستگاه می توانید با برقراری تماس تلفنی با مراکز خدمات پس از فروش برندهای مختلف از خدمات تحت پشتیبانی استفاده کرده و یا از متخصصان آن ها درخواست راهنمایی و کمک کنید. در بسیاری مواقع این تعمیرات در منزل بدون جا به جایی یخچال و فریزر قابل انجام هستند و نیازی به هزینه های گزاف و انتظار طولانی مدت برای تامین قطعات خارجی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *